© 2018 Designsushi.dk

Throw your hexes up …

Client:

JET TAG // IDENTITET, WEBSITE OG APP

JET TAG // VISUEL IDENTITET, WEBSITE OG APP

“Til at starte med var vi lidt skeptiske over at give dennis frie rammer til at designe vores visuelle koncept. Vi havde arbejdet længe på at skabe en musikalsk identitet og vi havde det svært med at skulle lægge det kreative ansvar fra os. Men allerede ved Dennis’ første præsentation blev vi blæst væk over det gennemførte design og hans mange gennemtænkte idéer, der matchede vores musikalske univers meget bedre end vi nogensinde selv havde kunne forestillet os”

– Mikkel Szlavik, Jet Tag.

HVAD/FORMÅL

Skabe en samlet visuel identitet (bl.a. logo, visitkort, flyers, diverse baggrunde), designmanual, farvepalette, guidelines og grid-skabeloner, samt et overordnet grafisk koncept. Et koncept der definerer bandets visuelle univers og rummer

Bandnavnet Jet Tag er åbenlyst abstrakt men inviterer let til mange umiddelbare associationer (jetlag, flyvemaskiner, leg, labels m.fl.). Heraf roterer mange ubesværet omkring bevægelsen – hvilket synes oplagt når tanken falder på bandet der altid er på farten. Måske også netop derfor syntes det passende at lade den sekskantede form (heksagon) på en gammel kuffertmærkat være det abstrakte afsæt til bandets nye logo.

Logo og koncept fanger bandets væsen og energi: højtflyvende – som at rejse med jetfly over skyerne – og drømmende som bagsædet af en taxa, igennem et regnvådt Paris hvor hovedet stadig summer af nattens berusende indtryk.

Den heksagonale form er tiltænkt en ligeværdig rolle som den egentlige logotypeface. Bandnavn og den geometriske sekskant, der kan kombineres i det uendelige (og rummer grobund for masser af fremtidigt grafisk materiale), hænger uløseligt sammen og er lige vigtige i skabelsen af det visuelle kendetegn.

Når logo, stram geometri og baggrunde med byens lys, frost- og grain-effekter samles bliver slutresultatet et næsten poetisk vintage mix af konstraster der klæder bandets visuelle univers: det stringente vs. det drømmende/flydende, form vs. motiv, skarpt vs. blødt, rigid vs. bevægelse etc.

Dette mix fungerer til fulde når universet bliver udlevet på websitet, flyers, apps, øl-coasters eller når publikum begejstret “kaster” det – til lejligheden- opfundne 6’er-håndtegn i vejret til bandets energifyldte koncerter.

Next Project:

WebCRM showcase